Counteract
Prawidłowe działanie WWW wymaga zainstalowania w przeglądarce wtyczki Adobe Flash

Jak stosować?

   METODY APLIKACJI

PO PROSTU WRZUĆ

Zastosowanie kuleczek do wyważania kół COUNTERACT jest bajecznie proste. Wystarczy wrzucić torebkę z fabrycznie odmierzoną porcją kuleczek do wnętrza montowanej opony przed napompowaniem koła. Torebki dobieramy do rozmiaru koła według załączonej tabeli zastosowań. Każda rubryka tabeli ma kolor odpowiadający kolorowi torebki, której należy użyć. Ta metoda jest preferowana przez użytkowników i pozwala na użycie inflatora do napompowania koła. Bardzo delikatna torebka wewnętrzna pęka po napompowaniu koła i uwalnia kuleczki po ruszeniu autem z miejsca.

 

UWAGA! Kuleczki COUNTERACT nie będą działały prawidłowo, jeżeli wnętrze opony będzie mokre lub zanieczyszczone, np.  nadmiarem pasty montażowej!


ZATOSOWANIE POMPY INIEKCYJNEJ

UWAGA: Pompa iniekcyjna zbudowana jest z elementów o wysokiej, kontrolowanej przez producenta jakości, tym niemniej okulary ochronne muszą być założone w trakcie używania tego urządzenia pracującego pod wysokim ciśnieniem!

Instrukcja użycia:

  1. Upewnij się, że uchwyty obydwu zaworów ustawione są w pozycji zamkniętej (pod kątem 90 stopni do mosiężnych zaworów). 
     
  2. Dla bezpieczeństwa metalowa osłona powinna być stale zamocowana do plastikowego pojemnika na kuleczki. Aby załadować pożądaną ilość kuleczek, zdemontuj pojemnik pociągając czarny suwak z czerwonym znakiem i obracając pojemnik w przybliżeniu 1 cm w dowolną stronę i odsuwając od korpusu pompy. 
     
  3. Napełnij pojemnik pożądaną ilością kuleczek, wynikającą z tabeli zastosowań. 
     
  4. Ponownie zamontuj pojemnik, przyciskając do korpusu pompy i obracając, aż czarny suwak z czerwonym znakiem wskoczy na swe miejsce. 
     
  5. Ustaw pompę pojemnikiem do góry, pozwalając kuleczkom wypełnić komorę pompy. 
     
  6. Upewnij się, że zawory są nadal w pozycji zamkniętej. Podłącz pompę do instalacji sprężonego powietrza. 
     
  7. Wykręć wkład zaworu koła, które ma być wyważone i upuść powietrze, zmniejszając ciśnienie w przybliżeniu do połowy nominalnego. Zamocuj końcówkę do pompowania na zaworze upewniając się, że połączenie jest szczelne. 
     
  8. Przekręć uchwyt zaworu otwierając wlot powietrza do pompy, a następnie otwórz zawór wylotowy pozwalając, by ciśnienie wtłoczyło kuleczki do opony. Powinno to trwać w przybliżeniu około 10 do 15 sekund. Dodaj jeszcze 10 sekund by upewnić się, że przewody są puste, przed zamknięciem zaworów pompy i odłączeniem jej od zaworu koła.
     
  9. Ponownie zainstaluj wkład zaworu i napompuj koło do zalecanego ciśnienia. 
     
  10. Przed następnym użyciem otwórz zawór wylotowy pompy by wypuścić sprężone powietrze, które mogło pozostać w pojemniku. Upewnij się, że gumowa uszczelka między pojemnikiem na kuleczki a korpusem pompy jest czysta. To zapewni łatwe otwarcie i zamknięcie pojemnika. Zaleca się, aby uszczelka gumowa była okresowo smarowana .

 WSKAZÓWKI DLA UŻYTKOWNIKÓW

 
Opony terenowe
Duże, masywne opony z bieżnikiem terenowym wymagają zastosowania do wyważenia znacznie większych ilości kuleczek COUNTERACT niż to wynika z tabeli zastosowań. Mają one inna konstrukcję i ważą więcej niż opony szosowe o tym samym rozmiarze. W związku z tym wymagają nieco innego podejścia. Należy najpierw sprawdzić niewyważenie koła używając elektronicznej wyważarki, a następnie użyć kuleczek COUNTERACT o wadze odpowiadającej 75 procentom wskazań wyważarki. Waga kuleczek potrzebnych do wyważenia koła jest mniejsza, ponieważ znajdują się one dalej od środka koła niż ciężarki tradycyjne. Uwaga – jeżeli wyważarka wskazuje wyjątkowo duże wagi, należy przemontować oponę obracając ją na feldze o 180 stopni.
 
Opony ciężarowe o nietypowej wadze
Niektórzy producenci zwiększają liczbę lub grubość warstw opony aby poprawić jej przydatność do bieżnikowania. Inni produkują opony z większą tolerancją wagową. Gdy to się zdarzy, nie można stosować się bezpośrednio do wskazań tabeli zastosowań. Zazwyczaj zwiększenie porcji o 25 procent rozwiązuje problem. Jeżeli nie, przyczyna może tkwić poza oponą i wymagać odrębnego zbadania.   
 
Wyważanie koła z kuleczkami na wyważarce
Kuleczki COUNERACT przesuwają się wewnątrz opony dzięki sile bezwładności, która jest generowana podczas ruchu zawieszenia koła w górę i w dół podczas jazdy. Wyważarka obracając kołem nie jest w stanie stworzyć warunków niezbędnych by zadziałał ten efekt.
 
Źle osadzone opony
Przy problemach z wyważaniem przede wszystkim należy sprawdzić sposób ułożenia opony na feldze. Źle osadzona bezdętkowa opona ciężarowa może wymagać dla wyważenia ciężarków o wadze 1 kg. Nie można się też spodziewać, że będzie się prawidłowo zachowywać i zużywać. W tym wypadku należy koniecznie przemontować oponę, używając dobrego środka poślizgowego.   
 
Nieszczelne zawory
Wkładka zaworowa może się uszkodzić lub źle ułożyć w zaworze. Za każdym razem, gdy pompujemy koło lub sprawdzamy ciśnienie, należy przy pomocy płynu sprawdzić szczelność zaworu i po upewnieniu się, że nie ma ubytków, zakręcić kapturek. To jest powszechnie stosowane, ale nie wolno nigdy lekceważyć tego zalecenia.

Artus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
ul. M.Skłodowskiej-Curie 75
87-100 Toruń
e-mail:

czynne: pon. - pt. w godz.
8.00 - 16.00

Telefony:
Sekretariat:
tel. 56 645 35 24
fax 56 648 09 41

Dział Handlowy:
tel. 56 645 35 24 wew. 25, 26
kom. 607 77 54 24
e-mail:


Sklep:
tel. 56 648 27 78
kom. 609 850 360

Copyright © Artus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.